.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندارتنكابن:جنبش دانشجویی نماد آزادی و عدالت خواهی

فرماندار تنکابن گفت:جنبش دانشجویی نماد آزادی خواهی ،عدالت خواهی و بیداری است که در مقاطع حساس سیاسی توانسته است موجبات بیداری و استقلال طلبی کشورمان را داشته باشد.
هادی ابراهیمی به مناسبت روز 16آذر روز دانشجو ،در گفتگوی با ايسنا گفت: جنبش دانشجویی 16آذر سال 1332 فی الواقع یکی از نمادهای برجسته دانشجویی ، نماد حق طلبی و استکبارستیزی دانشجویی است .
وی افزود: در آن روز دانشجویان مسلمان ایران در اعتراض به سفر نیکسون رئیس جمهور وقت دولت امریکا و اعطای مدال افتخار از سوی رژیم منحوس پهلوی به وی ،بار دیگر نماد استکبار ستیزی ، بیداری و هویت طلبی خود را به معرض نمایش گذاشتند و از آن تاریخ تا به حال 16 آذر به عنوان سنبل و نماد استکبارستیزی،بیداری و رستاخیز فکری و علمی دانشجویان کشور مطرح شده است.
ابراهیمی تصریح کرد:به رغم اینکه جریانات مختلف سیاسی بنا دارند از جنبش دانشجویی استفاده ابزاری کنند اما مستحضر این نکته هستیم که جنبش دانشجویی با همان سه مولفه  یعنی روح عدالت طلبی ،بیداری و استکبارستیزی توانسته است نقش ویژه ای را درمقاطع حساس و تاریخی کشورمان ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد:اگر محیط های دانشجویی ما با روح بیداری و شناخت عجین شود قطعا تشکل های دانشجویی نقش بسزایی در عرصه های مختلف خواهند داشت و از انفعال و خمودگی در محیط های دانشجویی خارج خواهند شد.
ابراهیمی تاکید کرد: این نماد بیداری و استقلال طلبی و استکبارستیزی جنبش دانشجویی باید حفظ شود و به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویان باید روح عدالت را در بین تصمیم سازان ،تصمیم گیران و مدیران کشور زنده کنند و هرگاه دانشجویان با این سه مولفه در میدان حاضر شدند به رغم برخی از مسائل و مشکلاتی که هم از سوی داخل و خارج از کشور خواستند ایجاد کنند ،جنبش دانشجویی در مقابل آنها ایستاده است.
فرماندار تنکابن اظهار داشت:جنبش دانشجویی نباید در محیط های دانشجویی به آدم های فرصت طلب و سیاسی اجازه استفاده ابزاری بدهد چرا که جنبش دانشجویی تافته جدابافته از نظام مدیریتی و اجرایی کشور نیست و باید در کنار نظام قرار بگیرد و همسو با مدیران نظام و تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام نقش آفرین عرصه ها و میادین مختلف باشد.
ابراهیمی مهمترین آسیبی که متوجه جنبش دانشجویی است را خطر انفعال و خمودگی دانست و بیان کرد: در مسیر استقلال طلبی ،هویت خواهی ،خطر انفعال اولین آسیبی است که به تشکل های دانشجویی لطمه می زند چرا که نظام سلطه جهانی می خواهد دانشجوی ما نسبت به مسائل مهم سیاسی و سرنوشت خود و کشورش بی تفاوت باشد.
وی یادآور شد: برنامه اصلی نظام سلطه سیاسی آن است که خطر انفعال و بی تفاوتی در محیط های دانشگاهی ترویج دهد. ابراهیمی با اشاره به وجود اختلاف سلیقه در تشکل های سیاسی گفت:دومین خطری که متوجه جنبش دانشجویی است بحث اختلاف سلیقه در تشکل های سیاسی است، ما نمی گوییم که تشکل های سیاسی باید کاملا همگرا یا واگرا ايفاي نقش كنند بلکه اعتقاد ما بر این است که تشکل های سیاسی در حین اختلاف سلیقه باید رویکرد حمایت از منافع و مطالبات ملی را در عرصه های داخلی و بین المللی تعقیب کنند.
فرماندار تنکابن افزود: بحث مهمتری که باید زنده شود همان فرمایش مقام معظم رهبری است که تشکل های دانشجویی باید جریان علمی را درکشور زنده کنند و رونق بخشیدن به جریان و فضای علمی در داخل کشور که آن هم یکی از مسائلی است که استکبار در تلاش است که تشکل های دانشجویی را از پیگیری مسائل و جریان علمی و به تعبیر مقام معظم رهبری نهضت عظیم نرم افزاری بی تفاوت بکند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دانشجو 16 آذر 1386
آقا جان خطرناکه !! بگذار ید دانشجویان درسشان را بخوانند . بخدا خانواده ها با هزار امید و آرزو فرزندانشان را به دانشگاه فرستادند . آیا شما و همه مسئولین کشور اجازه فعالیت فرزندانتان را در جنبش دانشجویی می دهید . عاقبت سیاسی بودن دانشجو ..... !!!1
دانشجو 17 آذر 1386
انصافا اجازه می فرمایید فرزندان و بستگانتان عضو جنبش دانشجویی شوند ؟ چرا؟؟؟؟!!!!
دانشجوی ساروی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.216 seconds.